{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

نکاتی در مورد آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

ثبت شده در: 1402/09/5 مشاهده: 1123     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

از امروز یکشنبه ۵ آذر ثبت نام برای شرکت در کنکور «دانشجو-معلم» آغاز شده است و دانش آموزان دوازدهمی که می‌خواهند با ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی معلم شوند می‌توانند همزمان با ثبت نام در کنکور سراسری، در کنکور «دانشجو-معلم» نیز شرکت کنند.

از سال آینده برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق برگزاری آزمون اختصاصی «دانشجو-معلم» و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود؛ این تصمیم در راستای اجرای مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و ثبت نام در این کنکور از امروز همزمان با ثبت نام کنکور سراسری آغاز می‌شود.

بر این اساس فقط آن دسته از دانش آموزان پایه دوازدهمی که می‌خواهند با ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان در آینده معلم شوند از امروز ۵ آذر ماه سال جاری تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند تا از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در کنکور «تربیت معلم» ثبت نام کنند.

همچنین کنکور تربیت معلم همزمان با کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارت‌اند از:

- آزمون اختصاصی برای رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، همراه با نوبت اول آزمون سراسری (اردیبهشت ماه) و در قالب یک دفترچه سؤال ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم علاوه بر دفترچه سؤالات تحویلی به متقاضیان در هر گروه آزمایشی، برگزار می‌شود.

- حداکثر سن مجاز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال تمام (مبنا اول مهر ماه هرسال تحصیلی) خواهد بود.

- مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم به ترتیب: هوش و استعداد معلمی با ضریب 3، تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب 2 خواهد بود.
عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.

- انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، اواخر دی‌ماه سال 1402 به صورت مجزا انجام می‌شود.

- در ارزیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می‌شود، دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن تا دوسال معتبر است. برای پذیرش در سال 1403، ارزیابی از نیمه اول دی ماه سال 1402 آغاز خواهد شد.

- میزان تاثیر و سهم نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت 50 درصد سوابق تحصیلی، 25 درصد آزمون اختصاصی (شامل 15 درصد نمرات آزمون سراسری (کنکور) و 10 درصد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم) و 25 درصد ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود. 

- اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد و امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری (کنکور) را ندارند. البته چند روز فرصت برای انصراف در نظرگرفته خواهد شد تا بتوانید اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری را پیدا کنید.